Nasza oferta


Propozycja dla dzieci:
  • Indywidualne badania diagnostyczne psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne w tym diagnoza gotowości szkolnej
  • Indywidualna terapia dzieci (logopedyczna, psychopedagogiczna, integracji sensorycznej)
  • Interwencja o charakterze terapeutycznym w grupach przedszkolnych i pomoc przy budowie struktury grupy
  • Badania przesiewowe pod kątem deficytów integracji sensorycznej
  • Badanie grupowe na terenie przedszkoli (grupy 5,6 letnie) z zastosowaniem programu z zakresu profilaktyki niepowodzeń szkolnych BĘDĘ DOBRYM UCZNIEM
  • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka- badanie diagnostyczne, opiniowanie oraz terapia psychopedagogiczna, logopedyczna oraz rehabilitacja ruchowa
  • Badania przesiewowe narządów zmysłów „Widzę”, „Słyszę” i „Mówię”
  • Zajęcia grupowe dla dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera
  • Zajęcia dla dzieci od 3 miesiąca życia i ich rodziców z zastosowaniem masażu Shantala
  • Zajęcia grupowe poprawiające integrację sensoryczną (kwalifikacja dokonywana przez terapeutów)
Propozycja dla rodziców:
  • Konsultacje w sprawach dzieci w poradni oraz na terenie przedszkoli
  • Proponowane tematy Spotkań konsultacyjno-edukacyjnych ustalane wg zgłoszonego zapotrzebowania:
    • Rola badań diagnostycznych w ocenie rozwoju psychofizycznego dziecka
    • Prawidłowości rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym
    • Gotowość szkolna
    • Wspomaganie rozwoju dziecka
    • Wpływ zaburzeń i wad wymowy na edukację i karierę szkolną dziecka
    • Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dzieci
    • Nadpobudliwość psychoruchowa a dojrzałość szkolna
    • Warsztaty twórczego rodzica
  • oraz inne wynikające z potrzeb przedszkola
Propozycja dla nauczycieli:
  • konsultacje w sprawach dzieci na terenie poradni i na terenie przedszkoli
  • Proponowane tematy warsztatów szkoleniowych:
    • Konstruowanie IPET, pomoc psychologiczno-pedagogiczna
    • Zaburzenia mowy u dzieci i ich pokonywanie
    • Obserwacja uczestnicząca w trakcie zajęć w grupie przedszkolnej, plan pracy z dzieckiem
    • Formy pomocy psychologiczno- pedagogicznej w przedszkolu
    • Dziecko z wada słuchu, wzroku w przedszkolu ogólnodostępnym
    • Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w przedszkolu ogólnodostępnym
    • Rozpoznawanie zaburzeń integracji sensorycznej (SI) u dziecka w wieku przedszkolnym
    • Jak radzić sobie z dziećmi sprawiającymi problemy wychowawcze
  • Grupa wsparcia dla logopedów zatrudnionych w przedszkolach
  • Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych
  • Inne wynikające z potrzeb przedszkola
Za życiem:

W ramach rządowego programu „Za Życiem” przeznaczonego dla dzieci zagrożonych niepełnosprawnością lub niepełnosprawnych, w oparciu o przedłożoną dokumentację proponujemy specjalistyczne zajęcia indywidualne , w tym terapie i konsultacje, w zależności od potrzeb indywidualnych dziecka i jego możliwości psychofizycznych.




Propozycja dla uczniów:
  • Indywidualne badania diagnostyczne psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne
  • Diagnoza trudności wychowawczych
  • Indywidualna terapia uczniów (logopedyczna, psychologiczna, pedagogiczna, integracji sensorycznej)
  • Interwencja o charakterze terapeutycznym w grupach szkolnych i pomoc przy budowie struktury grupy
  • Badania przesiewowe pod kątem deficytów integracji sensorycznej
  • Badania przesiewowe narządów zmysłów „Widzę”, „Słyszę” i „Mówię”
  • Zajęcia grupowe Trening Pewności Siebie, dla uczniów nieśmiałych, wycofanych, doznających przemocy rówieśniczej(na terenie poradni)
  • Terapia grupowa dla uczniów z zaburzeniami zachowania (kl. IV-VI- na terenie poradni)
  • Zajęcia grupowe dla uczniów ze zdiagnozowaną dysleksją, w tym wg programu Ortograffiti dla uczniów IV- VI
  • Warsztaty tematyczne na terenie szkół, np.
    • Style i techniki uczenia
    • Promocja zdrowego stylu życia
    • Twórcze rozwiązywanie problemów klasowych
    • Komunikacja w klasie
    • Budowanie zasad i norm grupowych. Kontrakt grupowy
    • Trening asertywnych zachowań społecznych
    • Kim Być-warsztaty pod kątem doradztwa zawodowego dla klas VII i VIII
    • Planowanie JA w perspektywie życiowej
    • Moja hierarchia wartości
    • Znaczenie komunikacji werbalnej i pozawerbalnej w komunikacji społecznej
    • Jak Cię widzą tak Cię piszą- komunikacja niewerbalna
    • Lubię swoją klasę- cykl zajęć profilaktyczno- wychowawczych, 8 spotkań
    • Zajęcia integracyjne połączone z diagnozą funkcjonalną
    • Kształcenie umiejętności radzenia sobie ze stresem
    • Kształcenie umiejętności radzenia sobie ze złością, agresja własną i innych
    • Niepełnosprawni - normalna sprawa
    • Zaburzenia odżywiania - profilaktyka
    • Czarny pies - profilaktyka depresji
  • Zajęcia socjoterapeutyczne
Propozycja dla rodziców:
  • Konsultacje w sprawach uczniów w poradni oraz na terenie szkół
  • Prelekcje i wykłady, na temat:
    • Pomoc psychologiczno- pedagogiczna dziecku i rodzinie
    • Jak pomóc dziecku w nauce
    • Skuteczna komunikacja z dzieckiem
    • Moje dziecko - dobry uczeń
    • Postawy wychowawcze rodziców
    • Rola uczuć w relacji z dzieckiem
    • Zachęcanie dziecka do samodzielności
    • Wychowanie dziecka zdolnego
    • Zagrożenia wynikające z korzystania z Internetu
  • Szkoła dla Rodziców wg programu "Jak mówić aby dziecko nas słuchało, jak słuchać aby do nas mówiło” (na terenie poradni)
  • Terapia rodzin
  • Praca z dzieckiem z zaburzeniami w rozwoju społecznym i emocjonalnym
Propozycja dla nauczycieli:
  • konsultacje w sprawach uczniów na terenie poradni i na terenie szkół
  • Proponowane tematy warsztatów szkoleniowych:
    • Konstruowanie IPET, pomoc psychologiczno-pedagogiczna
    • Jak radzić sobie z dziećmi sprawiającymi problemy wychowawcze
    • Praca z dzieckiem z dysfunkcją narządu słuchu w szkole ogólnodostępnej
    • Praca z dzieckiem z dysfunkcją wzroku w szkole ogólnodostępnej
    • Wskazówki i pomoc metodyczna dla nauczycieli pracującym z dzieckiem słabo widzącym i słabosłyszącym w kształceniu zintegrowanym
    • Praca z dzieckiem autyzmem, zespołem Aspergera w szkole ogólnodostępnej
    • Praca z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną
    • Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
    • Psychologiczne aspekty oceniania i klasyfikowania
    • Profilaktyka trudności wychowawczych w szkole- budowanie strategii profilaktycznych
    • Strategie rozwiązywania konfliktów
    • Profilaktyka agresji w szkole
    • Jak radzić sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
    • Psychologiczne aspekty motywowania i oceniania ucznia
    • Praca z uczniem trudnym wychowawczo
  • Grupa wsparcia dla pedagogów i psychologów szkolnych
  • Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
  • Inne, wynikające z potrzeb szkoły i placówki



Propozycja dla uczniów:
  • Indywidualna diagnoza trudności szkolnych uczniów
  • Indywidualna diagnoza trudności emocjonalnych i osobowościowych
  • Indywidualna terapia uczniów (logopedyczna, psychologiczna)
  • Grupa terapeutyczna dla młodzieży
  • Warsztaty tematyczne na terenie szkół, np.
    • Zajęcia integracyjne połączone z diagnozą funkcjonalną klasy
    • Moja hierarchia wartości
    • Znaczenie komunikacji werbalnej i pozawerbalnej w komunikacji społecznej
    • Kształcenie umiejętności radzenia sobie ze stresem
    • Kształcenie umiejętności radzenia sobie ze złością, agresja własną i innych
    • Profilaktyka uzależnień
    • Pozytywna autoprezentacja
    • Planowanie JA w perspektywie życiowej
  • Doradztwo zawodowe
  • Konsultacje psychologiczne
  • Psychoterapia
  • zaburzenia odżywiania - profilaktyka
  • Autoprezentacja
Propozycja dla rodziców:
  • Konsultacje w sprawach uczniów w poradni oraz na terenie szkół
  • Prelekcje i wykłady, na temat:
    • Zagrożenia wynikające z korzystania z Internetu
    • Problemy wieku dojrzewania
  • Szkoła dla Rodziców wg programu "Jak mówić aby dziecko nas słuchało, jak słuchać aby do nas mówiło” (na terenie poradni)
  • Szkoła dla Rodziców-nastolatek
  • Terapia rodzin
Propozycja dla nauczycieli:
  • konsultacje w sprawach uczniów na terenie poradni i szkół
  • Proponowane tematy warsztatów szkoleniowych:
    • Jak radzić sobie z dziećmi sprawiającymi problemy wychowawcze
    • Praca z dzieckiem z dysfunkcją narządu słuchu w szkole ogólnodostępnej
    • Praca z dzieckiem z dysfunkcją wzroku w szkole ogólnodostępnej
    • Wskazówki i pomoc metodyczna dla nauczycieli pracującym z dzieckiem słabo widzącym i słabosłyszącym w kształceniu zintegrowanym
    • Praca z dzieckiem autyzmem, zespołem Aspergera w szkole ogólnodostępnej
    • Praca z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną
    • Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
    • Psychologiczne aspekty oceniania i klasyfikowania
    • Profilaktyka trudności wychowawczych w szkole- budowanie strategii profilaktycznych
    • Strategie rozwiązywania konfliktów
    • Profilaktyka agresji w szkole
    • Jak radzić sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
    • Psychologiczne aspekty motywowania i oceniania ucznia
    • Praca z uczniem trudnym wychowawczo
    • Budowanie programów IPET
  • Grupa wsparcia dla pedagogów i psychologów szkolnych
  • Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
  • Inne, wynikające z potrzeb szkoły i placówki