Nasza oferta
Przedszkola
Szkoła podstawowa
Szkoła ponadpodstawowa
Przedszkola
Propozycja dla dzieci:
- Indywidualne badania diagnostyczne psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne w tym diagnoza gotowości szkolnej
- Indywidualna terapia dzieci (logopedyczna, psychopedagogiczna, integracji sensorycznej)
- Interwencja o charakterze terapeutycznym w grupach przedszkolnych i pomoc przy budowie struktury grupy
- Badania przesiewowe pod kątem deficytów integracji sensorycznej
- Badanie grupowe na terenie przedszkoli (grupy 5,6 letnie) z zastosowaniem programu z zakresu profilaktyki niepowodzeń szkolnych BĘDĘ DOBRYM UCZNIEM
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka- badanie diagnostyczne, opiniowanie oraz terapia psychopedagogiczna, logopedyczna oraz rehabilitacja ruchowa
- Badania przesiewowe narządów zmysłów „Widzę”, „Słyszę” i „Mówię”
- Zajęcia grupowe dla dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera
- Zajęcia dla dzieci od 3 miesiąca życia i ich rodziców z zastosowaniem masażu Shantala
- Zajęcia grupowe poprawiające integrację sensoryczną (kwalifikacja dokonywana przez terapeutów)
Propozycja dla rodziców:
- Konsultacje w sprawach dzieci w poradni oraz na terenie przedszkoli
- Proponowane tematy Spotkań konsultacyjno-edukacyjnych ustalane wg zgłoszonego zapotrzebowania:
- Rola badań diagnostycznych w ocenie rozwoju psychofizycznego dziecka
- Prawidłowości rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym
- Gotowość szkolna
- Wspomaganie rozwoju dziecka
- Wpływ zaburzeń i wad wymowy na edukację i karierę szkolną dziecka
- Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dzieci
- Nadpobudliwość psychoruchowa a dojrzałość szkolna
- Warsztaty twórczego rodzica
- oraz inne wynikające z potrzeb przedszkola
Propozycja dla nauczycieli:
- Konsultacje w sprawach dzieci na terenie poradni i na terenie przedszkoli
- Proponowane tematy warsztatów szkoleniowych:
- Konstruowanie IPET, pomoc psychologiczno-pedagogiczna
- Zaburzenia mowy u dzieci i ich pokonywanie
- Obserwacja uczestnicząca w trakcie zajęć w grupie przedszkolnej, plan pracy z dzieckiem
- Formy pomocy psychologiczno- pedagogicznej w przedszkolu
- Dziecko z wada słuchu, wzroku w przedszkolu ogólnodostępnym
- Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w przedszkolu ogólnodostępnym
- Rozpoznawanie zaburzeń integracji sensorycznej (SI) u dziecka w wieku przedszkolnym
- Jak radzić sobie z dziećmi sprawiającymi problemy wychowawcze
- Grupa wsparcia dla logopedów zatrudnionych w przedszkolach
- Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych
- Inne wynikające z potrzeb przedszkola
Za życiem:
W ramach rządowego programu „Za Życiem” przeznaczonego dla dzieci zagrożonych niepełnosprawnością lub niepełnosprawnych, w oparciu o przedłożoną dokumentację proponujemy specjalistyczne zajęcia indywidualne , w tym terapie i konsultacje, w zależności od potrzeb indywidualnych dziecka i jego możliwości psychofizycznych.
Szkoła podstawowa
Propozycja dla uczniów:
- Indywidualne badania diagnostyczne psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne
- Diagnoza trudności wychowawczych
- Indywidualna terapia uczniów (logopedyczna, psychologiczna, pedagogiczna, integracji sensorycznej)
- Interwencja o charakterze terapeutycznym w grupach szkolnych i pomoc przy budowie struktury grupy
- Badania przesiewowe pod kątem deficytów integracji sensorycznej
- Badania przesiewowe narządów zmysłów „Widzę”, „Słyszę” i „Mówię”
- Zajęcia grupowe Trening Pewności Siebie, dla uczniów nieśmiałych, wycofanych, doznających przemocy rówieśniczej(na terenie poradni)
- Terapia grupowa dla uczniów z zaburzeniami zachowania (kl. IV-VI- na terenie poradni)
- Zajęcia grupowe dla uczniów ze zdiagnozowaną dysleksją, w tym wg programu Ortograffiti dla uczniów IV- VI
- Warsztaty tematyczne na terenie szkół, np.
- Style i techniki uczenia
- Promocja zdrowego stylu życia
- Twórcze rozwiązywanie problemów klasowych
- Komunikacja w klasie
- Budowanie zasad i norm grupowych. Kontrakt grupowy
- Trening asertywnych zachowań społecznych
- Kim Być-warsztaty pod kątem doradztwa zawodowego dla klas VII i VIII
- Planowanie JA w perspektywie życiowej
- Moja hierarchia wartości
- Znaczenie komunikacji werbalnej i pozawerbalnej w komunikacji społecznej
- Jak Cię widzą tak Cię piszą- komunikacja niewerbalna
- Lubię swoją klasę- cykl zajęć profilaktyczno- wychowawczych, 8 spotkań
- Zajęcia integracyjne połączone z diagnozą funkcjonalną
- Kształcenie umiejętności radzenia sobie ze stresem
- Kształcenie umiejętności radzenia sobie ze złością, agresja własną i innych
- Niepełnosprawni – normalna sprawa
- Zaburzenia odżywiania – profilaktyka
- Czarny pies – profilaktyka depresji
- Zajęcia socjoterapeutyczne
Propozycja dla rodziców:
- Konsultacje w sprawach uczniów w poradni oraz na terenie szkół
- Prelekcje i wykłady, na temat:
- Pomoc psychologiczno- pedagogiczna dziecku i rodzinie
- Jak pomóc dziecku w nauce
- Skuteczna komunikacja z dzieckiem
- Moje dziecko – dobry uczeń
- Postawy wychowawcze rodziców
- Rola uczuć w relacji z dzieckiem
- Zachęcanie dziecka do samodzielności
- Wychowanie dziecka zdolnego
- Zagrożenia wynikające z korzystania z Internetu
- Szkoła dla Rodziców wg programu „Jak mówić aby dziecko nas słuchało, jak słuchać aby do nas mówiło” (na terenie poradni)
- Terapia rodzin
- Praca z dzieckiem z zaburzeniami w rozwoju społecznym i emocjonalnym
Propozycja dla nauczycieli:
- konsultacje w sprawach uczniów na terenie poradni i na terenie szkół
- Proponowane tematy warsztatów szkoleniowych:
- Konstruowanie IPET, pomoc psychologiczno-pedagogiczna
- Jak radzić sobie z dziećmi sprawiającymi problemy wychowawcze
- Praca z dzieckiem z dysfunkcją narządu słuchu w szkole ogólnodostępnej
- Praca z dzieckiem z dysfunkcją wzroku w szkole ogólnodostępnej
- Wskazówki i pomoc metodyczna dla nauczycieli pracującym z dzieckiem słabo widzącym i słabosłyszącym w kształceniu zintegrowanym
- Praca z dzieckiem autyzmem, zespołem Aspergera w szkole ogólnodostępnej
- Praca z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną
- Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Psychologiczne aspekty oceniania i klasyfikowania
- Profilaktyka trudności wychowawczych w szkole- budowanie strategii profilaktycznych
- Strategie rozwiązywania konfliktów
- Profilaktyka agresji w szkole
- Jak radzić sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
- Psychologiczne aspekty motywowania i oceniania ucznia
- Praca z uczniem trudnym wychowawczo
- Grupa wsparcia dla pedagogów i psychologów szkolnych
- Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
- Inne, wynikające z potrzeb szkoły i placówki
Szkoła ponadpodstawowa
Propozycja dla uczniów:
- Indywidualna diagnoza trudności szkolnych uczniów
- Indywidualna diagnoza trudności emocjonalnych i osobowościowych
- Indywidualna terapia uczniów (logopedyczna, psychologiczna)
- Grupa terapeutyczna dla młodzieży
- Warsztaty tematyczne na terenie szkół, np.
- Zajęcia integracyjne połączone z diagnozą funkcjonalną klasy
- Moja hierarchia wartości
- Znaczenie komunikacji werbalnej i pozawerbalnej w komunikacji społecznej
- Kształcenie umiejętności radzenia sobie ze stresem
- Kształcenie umiejętności radzenia sobie ze złością, agresja własną i innych
- Profilaktyka uzależnień
- Pozytywna autoprezentacja
- Planowanie JA w perspektywie życiowej
- Doradztwo zawodowe
- Konsultacje psychologiczne
- Psychoterapia
- zaburzenia odżywiania – profilaktyka
- Autoprezentacja
Propozycja dla rodziców:
- Konsultacje w sprawach uczniów w poradni oraz na terenie szkół
- Prelekcje i wykłady, na temat:
- Zagrożenia wynikające z korzystania z Internetu
- Problemy wieku dojrzewania
- Szkoła dla Rodziców wg programu „Jak mówić aby dziecko nas słuchało, jak słuchać aby do nas mówiło” (na terenie poradni)
- Szkoła dla Rodziców-nastolatek
- Terapia rodzin
Propozycja dla nauczycieli:
- konsultacje w sprawach uczniów na terenie poradni i szkół
- Proponowane tematy warsztatów szkoleniowych:
- Jak radzić sobie z dziećmi sprawiającymi problemy wychowawcze
- Praca z dzieckiem z dysfunkcją narządu słuchu w szkole ogólnodostępnej
- Praca z dzieckiem z dysfunkcją wzroku w szkole ogólnodostępnej
- Wskazówki i pomoc metodyczna dla nauczycieli pracującym z dzieckiem słabo widzącym i słabosłyszącym w kształceniu zintegrowanym
- Praca z dzieckiem autyzmem, zespołem Aspergera w szkole ogólnodostępnej
- Praca z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną
- Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Psychologiczne aspekty oceniania i klasyfikowania
- Profilaktyka trudności wychowawczych w szkole- budowanie strategii profilaktycznych
- Strategie rozwiązywania konfliktów
- Profilaktyka agresji w szkole
- Jak radzić sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
- Psychologiczne aspekty motywowania i oceniania ucznia
- Praca z uczniem trudnym wychowawczo
- Budowanie programów IPET
- Grupa wsparcia dla pedagogów i psychologów szkolnych
- Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
- Inne, wynikające z potrzeb szkoły i placówki