Zasady udzielania pomocy
- Pomoc jest dobrowolna i bezpłatna.
- Obowiązują zgłoszenia telefoniczne lub osobiste w celu ustalenia terminu spotkania ze specjalistą.
- O kolejności przyjęć decyduje data zgłoszenia, chyba że jest to sytuacja kryzysowa.
- Czynności diagnostyczne i pomocowe podejmowane są na wniosek rodziców (lub prawnych opiekunów) lub w wyjątkowych przypadkach samego ucznia. Żadne skierowania nie są potrzebne.
- W przypadku osób pełnoletnich obecność rodziców nie jest konieczna, ale niejednokrotnie wskazana ze względów diagnostycznych.
- Dla pełnej rzetelności diagnozy, niezbędna jest dobra kondycja psychofizyczna dziecka (powinno być zdrowe, zaopatrzone w np. okulary, aparat słuchowy, itp.).
- Opinie wydawane są na pisemny wniosek rodziców lub opiekunów.
- Na wniosek rodzica lub opiekuna opinie po badaniach diagnostycznych mogą być przekazane do placówek oświatowych.
- Uczniowie kierowani na badania w kierunku specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii) powinni przynieść zeszyty z jak najniższych klas, sprawdziany, dodatkowe prace. Badania pedagogiczne rozpoczyna się od sprawdzenia znajomości zasad pisowni i ortografii. Badania są kilkuetapowe.
- Poradnia zapewnia wszystkim klientom atmosferę bezpieczeństwa, dyskrecji i poszanowania ich praw.